13/2-17 đŸ’© đŸšœ ett Ă€ckelinlĂ€gg med ljusglimtar

Efter krÀksjukan lugnat sig nÀstan 40 h sÄ tog vi oss ut pÄ promenad i söndags. Barnen var ok men hade ingen jÀttematlust direkt. Det var skönt med luft och Harry sov sÄ gott i vagnen. Sol och minusgrader.  Massor med folk ute pÄ promenad. Fullt med folk pÄ isen. HÀrligt och energipÄfyllning. 
 
 
PĂ„ kvĂ€llen började det igen pĂ„ barnen, men andra vĂ€gen. DiarrĂ© pĂ„ bĂ„da tvĂ„. Stackars barn. Hugo har aldrig varit magsjuk förut. Sen har det fortsatt đŸ’©.  05 imorse var det upp och hoppa, dusch och renbĂ€ddning för hela familjen Carlström. Sen sov Hugo till 09.30. De vill inte Ă€ta och vi fĂ„r truga i dem dryck. Vi vuxna har Ă€n sĂ„ lĂ€nge klarat sig ifrĂ„n.. Phu.. Nu i efterhand förstĂ„r jag varför de ska vara helt bra i 48 h och ha aptit. Nu vill vi bli av med "bajssjukan" som Hugo sa till farmor..
 
Dagens höjdpunkt var nya mattan.
 
Harry gosade mattan, kÀnde pÄ den, smakade pÄ den och sprattlade runt. Skruttungen.
 
 
Ja, vad gör man? Imorgon mÄste jag jobba. Antar att jag inte smittar eftersom jag inte kÀnner av nÄgot? Eller hur tÀnker andra? Vi borde ju fÄtt det nu eftersom det startade torsdag kvÀll. Hur lÀnge hÄller man friska syskonet hemma? Ja, ja... Nu Àr det sovdax.  Snart ringer klockan eller snarare,  vaknar Harry. 
 



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carlströms vardag- toppen av ett isberg

Om smÄbarnsÄr, vardagen och vÀgen till att komma iform igen.

RSS 2.0