16/1-17 barnakuten, inskolning och ljusglimtar

I tisdags fick vi åka in till barnakuten med Harry. Vårdcentralen ville inte ta emot oss eftersom han är så liten. Läget var inte AKUT utan långdraget och jobbigt för Harry och han verkade behöva mer än bara puff för här och nu. Vi fick kortison som ska ha en mer djupgående och långtidsverkande effekt. Vi väntar ju på kallelse och utredning på barnavdelningen för ev astma. 
 
Hugo har varit väldigt lätt att besöka doktorn med men Harry bara gallskrek så fort de petade på honom. Plutt.
Det gick iaf fort på akuten eftersom han hade haft magsjuka 30 h innan....  Så vi kom snabbt hem och kunde fira lite alla hjärtans dag 💕
 
Johan och Hugo hade köpt rosor och bubbel. Hugo älskar blomsteraffären och att prata med floristerna där.
 
På kvällen sa Johan till Hugo
-Vet du vad det bästa med dagen varit Hugo? Att du mår bra och är frisk nu.
-Vet du mitt bästa pappa? Att Harry är frisk nu.
Min godhjärtade pojke. Det har han fått av sin pappa 💕
 
Harrys inskolning går jättebra, trots uppehållet fredag, må, ti. Igår var Johan med honom 1,5h sen gick de hem. Idag kunde jag lämna 9.30-11.30 sådan fick äta lunch där. Han hade krypit upp och gosat och somnat på en fröken en liten stund. Han vill ju gärna tanka lite kärlek då och då. Det hade hon tyckt var jättemysigt.  Han hade suttit själv på en liten stol och ätit med lite hjälp av fröken Kristian. När jag kom log han bara men var så nöjd. Han däckade i vagnen så fort vi gick ut från förskolan. Imorgon ska han äta och sova där. Spännande.  
 
Det har blivit långa jobbdagar och jag möts av tända ljus och god mat på kvällarna. Lovely! 
 
Jag fick bihåleinflammation igår och gick och la mig innan 21. Som tur är har Harry bara vaknat ett par gånger inatt. Nu ska jag jobba eftermiddag, ha ledningsgrupp och sen avsluta lite saker som blivit liggande i utvecklingssamtalsstressen. Sen är det sportlov för min del och efter lovet går jag upp på 100 % och Johan kommer jobba 80%. 
 
Imorgon kommer Pia och vi ska träffa vänner på varsitt håll på kvällen. Jag ska på bio med Sandra och ta något glas bubbel efteråt.  Hello Mr Grey 💃Denna gång vet jag iaf vad jag ger mig in i när jag sätter mig i biosalongen.... 
 
Någon hade tappat skyddet i trappuppgången imorse...  
 
Kram på er
 
(Älskar när kameran råka klicka av 😂😂😂, not )
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carlströms vardag- toppen av ett isberg

Om småbarnsår, vardagen och vägen till att komma iform igen.

RSS 2.0