Taxi....😭😱😵👎👎👎💥

Minns ni mitt inlägg när Harry var några veckor och sjuk?. När taxi två gånger samma kväll visade sin inkompetens. Efter det så har vi haft vänner som försökt guida taxi rätt hit för att hämta upp och tillslut gett upp och gått hem. Vi har beställt taxi som irrat runt på fel adresser innan de kommit hit. vi bor i stan... Inga ovanliga adresser vi beställer till. När vi beställt bilstol till Harry så ska de hämta på södra station.  Alla gånger har de ringt därifrån och frågat var vi är??????? Deras egen adress??!!!!  Kom igen.... 
 
Igår var inget undantag.  Vi ringde snabbt taxi efter midnatt för att få tag i en snabbt. Det skulle ta 10 min.
-Efter 5 minuter ringer taxi och säger att han är på väg
-Efter 15 ringer han och frågar var vi är, han står på södra station.  Han fattar inte att han ska hämta deras barnstol där och inte var han ska sen.
-Jag ringer argt växeln, som är otrevlig mot mig tillbaka. 
-Efter 25 min kommer taxin. Han har med sig en gammal sliten stol som han inte vet hur man fäster och föreslår massa dumma lösningar och att jag ska åka med Harry i knät. Jag ser att stolen inte går att fästa utan extra bälten. Han fräser att hans barn minsann kan åka så.... Vi kliver ur taxin.
-40 min senare ringer växeln igen. Trevligare ton denna gång och lite förståelse. Ber om en ny bil, annat bolag och en bilstol till Harry på riktigt.
-Totalt 70 min senare kommer äntligen en taxi med en bilstol. Sliten, för liten fast jag sagt att han inte åker babyskydd, MEN den går att fästa och vi kommer hem.
 
Vi har betalat 150 kr extra för bilstol, storhelgstaxa MEN ingen av chaufförerna kunde fästa stolarna eller hade med sig rätt saker.  
 
När det gäller bilsäkerhet så tullar jag faktiskt inte!  Skulle aldrig förlåta mig själv om något hände. Harrys lilla kropp skulle ju inte ens klara en lätt krock bra. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Carlströms vardag- toppen av ett isberg

Om småbarnsår, vardagen och vägen till att komma iform igen.

RSS 2.0